Student Information

Informashon pa studiante

Bon biní na e página di informashon pa studiante di Ofisina di Turismo di Kòrsou (CTB)! Si bo ke sa mas tokante estadístikanan detayá di turismo di nos isla òf si bo ke siña mas tokante e funshonamentu di CTB, e página aki ta bo fuente di informashon. Aki, bo lo haña preguntanan frekuente ku ta kubri tur kos, for di mishon i struktura di CTB te na estadístikanan general di turismo, manera kantidat di bishitante, kantidat di hotèl, i e impakto ekonómiko di turismo riba nos isla.

Eksplorá nos galeria di potrèt pa wak e bunitesa di Kòrsou i nos mapa di Kòrsou pa planifiká bo siguiente aventura. No lubidá pa konektá ku nos via di nos kanalnan sosial pa keda aktualisá riba e desaroyonan di turismo.

Ofisina CTB

FAQ Ofisina di Turismo di Kòrsou

KIKO OFISINA DI TURISMO TA HASI?

Ofisina di Turismo (CTB) ta un Destination Marketing & Management Organization (DMMO) responsabel pa promové Kòrsou komo un destinashon turístiko den nos merkadonan di enfoke. Banda di esei CTB ta maneha e produkto turístiko lokal. CTB ta un fundashon (Curaçao Tourism Development Foundation) ku ta kai bou di Ministerio di Desaroyo Ekonómiko (MEO) i ta supsidiá dor di esaki pa asina e kumpli ku su funshonamentu diario. Komo fundashon, Ofisina di Turismo no por hasi ganashi den ningun forma, pues Ofisina di Turismo no ta bende produkto òf servisio.

KIKO TA E HISTORIA TRAS DI OFISINA DI TURISMO?

Te ku 1989, e aktividatnan turístiko na Kòrsou tabata reglá dor di un servisio gubernamental. Dia 23 di yanüari 1989 e gobièrnu di turno a tuma e desishon pa retirá polítika turístiko for di e esfera polítiko i pa pon’éden man di un fundashon spesial, yamá Curacao Tourism Development Foundation (CTDF). Pasobra Gobièrnu a mira e importansia di turismo pa desaroyo di nos ekonomia. CTDF ta e nòmber statutario, i Curacao Tourist Board (CTB) ta e ‘handelsnaam’ (nòmber komersial).

CTB ta goberná dor di un konseho, ku ta formá dor di representantenan di gobièrnu, e sektor privá i tambe via sindikato, ku direktamente i indirektamente ta envolví den e turismo di Kòrsou. Konseho di Minister ta nombra presidente di e direktiva. 

CTB tin su ofisina sentral na Kòrsou. Tin ofisinanan na Hulanda i na Merka tambe.

KUANTU AÑA OFISINA DI TURISMO TA EKSISTÍ?

Riba 1 di òktober 2024, Ofisina di Turismo ta kumpli 35 aña di eksistensia.

KIKO TA E VISHON I MISHON DI OFISINA DI TURISMO?

E vishon di Curaçao Tourist Board ta pa posishoná Kòrsou komo e destinashon karibense di mas eksklusivo, konosí pa e diversidat di su oferta turístiko, i pa asina fortalesé e lenk entre turismo i otro sektornan di e ekonomia, pa por logra desaroyo duradero i proveé un kalidat di bida haltu pa siudadano lokal.

Su mishon ta pa krea eksperensianan turístiko úniko, i pa den e sinku añanan benidero, logra tantu kresementu kontinuo di yegada komo di entrada for di loke bishitantenan ta gasta durante nan estadia.

KIKO TA E TAREANAN PRINSIPAL DI CURAÇAO TOURIST BOARD?
  1. Diseñá i implementá programa di merkadeo/promoshon i programa di konsientisashon.
  2. Sostené i inisiá inisiativa pa mehorá eksperensia di turistanan.
  3. Konsehá gobièrnu tokante implementashon di maneho turístiko.

Kompilá dato i reportá tokante nan, i hala atenshon tokante trend.

KIKO TA E RESPONSABILIDATNAN DI CURAÇAO TOURIST BOARD?
  1. Guia kampañanan di branding i marketing
  2. Market intelligence: proveé informashon, skèn di merkado pa kada pais, perfil di turista i grupo di enfoke, biahe di kliente, evaluashon/análisis di kompetidor.
  3. Atraé i retené transporte aéreo i linia di krusero pa desaroyo turístiko.
KIKO TA OFISINA DI TURISMO SU BALORNAN PRINSIPAL?
  • Integridat
  • Responsabilidat
  • Empatia
  • Kolaborashon (Teamwork)
  • Konfiansa
  • Fleksibilidat
KI TIPO DI INFORMASHON BO TA HAÑA NA OFISINA DI TURISMO?

Na Ofisina di Turismo bo ta haña tur informashon relashoná ku Turismo. Mayoria bes turistanan ta bini na Ofisina di Turismo pa haña informashon di Kòrsou i tambe tuma konseho di kua ta e lugánan ku nan por bishitá, dependiendo di e turista su interes. Serka Ofisina di Turismo bo ta haña entre otro: foyetonan di atrakshon turístiko, rèstorant, tour, hotèl i otro akomodashonnan, mapa di Kòrsou, museo, i hopi informashon mas.

Tambe un turista por bini na Ofisina di Turismo si e tin un reklamo. E reklamo por ta algu relashoná ku un eksperensia ménos agradabel òf tambe pa yuda drecha servisio di kualke atrakshon ku el a bishitá òf un akomodashon kaminda el a hospedá. Ofisina di Turismo na su turno ta tuma e keho òf reklamo i nos ta hasi “damage control”, dependiendo di gravedat di e kaso.

“Damage control” ta nifiká ku CTB ta duna e turista un eksperensia positivo pa purba lag’e lubidá esun negativo. Si e situashon ta hopi grave, Polis di Turismo (Politur) ta atendé ku esaki huntu ku polis i slachtofferhulp (sosten pa víktima).

KUANTU EMPLEADO OFISINA DI TURISMO TIN?

Ofisina di Turismo ta un organisashon chikitu ku no mas di 48 empleado, konsistiendo di 2 direktor, managernan, koordinadónan, officernan i partaimernan. Bou di managernan ta kai entre otro e koordinadónan, ku ta esnan ku ta yuda guia e “ofisial”. Ofisialnan ta tur trahadó ku no ta manager ni koordinadó.

E mayoria di e empleadonan ta situá na Kòrsou i algun ta situá den e regionnan di enfoke di CTB manera Hulanda, Alemania i Estádos Unidos. Banda di esei CTB ta traha tambe ku diferente representante dentro di e diferente regionnan di enfoke.

KUA TA E DIFERENTE DEPARTAMENTONAN DEN OFISINA DI TURISMO?
  1. Departamento di Produkto
    E departamento di produkto ta sòru pa maneho, mantenshon, bienestar i desaroyo di e produkto turístiko di Kòrsou.
    Pa por logra esakinan, e departamento ta enkargá ku entre otro e siguiente tareanan:
    • Konsientisashon: konsientisá komunidat di Kòrsou di e importansia di Turismo;
    • Edukashon: promové Turismo komo materia na Skolnan di Fundeshi i Skolnan spesial;
    • Desaroyo di produkto: sostené desaroyo di proyektonan i inisiativanan nobo pa turismo; mantené, desaroyá i konservá e áreanan turístiko; garantisá kalidat pa medio di un programa di ouditoria ku énfasis riba Akomodashon Alternativo i Skolnan di Buseo; i promové sostenibilidat di e industria.
    • Seguridat: garantisá seguridat di e bishitantenan i desaroyá un estrategia efisiente i efektivo di krísis den kolaborashon ku otro entidatnan gubernamental i partnernan di sektor privá, pa mitigá kualke daño potensial ku por presentá.
  1. Departamento di Finansa
    E departamento di finansa ta atministrá tur asuntu finansiero di henter Ofisina di Turismo. Tambe nan ta sòru pa pagonan na stakeholder i/òf empresa ku ta duna servisio na CTB.
  2. Departamento di Rekurso Humano
    E departamento di rekurso humano ta sòru pa tur asuntu di trahadó. E departamento aki ta atendé ku tur asuntu di trahadónan di Ofisina di Turismo; por ehèmpel salario, dia di fakansi, yuda e trahadó krese den su karera, etc.
  3. Departamento di Komunikashon
    E tarea prinsipal di e departamento ta pa informá nos komunidat i stakeholdernan lokal di:
        1. e aktividatnan di promoshon ku CTB ta ehekutá den e merkadonan di enfoke.
        2. e aktividatnan ku CTB ta ehekutá den e área di desaroyo di e produkto turístiko.
        3. e balor ekonómiko di industria di turismo pa Kòrsou.
        4. aktividatnan di konsientisashon tokante turismo di Kòrsou.

      Distribushon di e informashon pa komunidat i stakeholdernan ta bai via korant, televishon, radio i medionan sosial, hasiendo uso di entre otro konferensia di prensa, komunikadonan, spòt na radio i televishon, boletin informativo online, i programanan di resúmen di aña. Ademas e departamentu di Komunikashon ta asistí otro departamentonan den CTB ku diseño di invitashon, aviso i rapòrt.

      1. Departamento di Fasilidat
        E departamento aki ta tene nos edifisio, i e esfera paden i rònt di Ofisina di Turismo na òrdu, di moda ku trahadónan por ta konfortabel. Tambe nan ta sòru pa tur fasilidat den edifisio di Ofisina di Turismo; por ehèmpel stul, mesa, ekipo di e ofisinanan, tambe tur material di ofisina, etc. Ademas nan ta sòru pa tur fasilidat teknológiko manera kòmpiuter, laptop, pantaya, etc. Banda di esaki nan ta yuda organisá evento di e diferente departamentonan i yuda ku f&b, lokalidat, ekipo oudiovisual etc.
      2. Departamento di “Business Intelligence”
        E departamento aki ta sòru pa tur sifra di turismo. E ta proveé informashon di kuantu turista ta bini Kòrsou, unda nan ta keda, kuantu turista ta bini ku avion òf ku barku, i asta kuantu sèn nan ta gasta for di e momentu ku nan ta yega na Kòrsou. E komprondementu ku datonan asina ta duna tambe ta sirbi komo base pa toma di desishon pa sigui promové turismo na e isla.
      3. Departamento pa Desaroyo di Strategia i Planifikashon
        E departamento aki prinsipalmente ta responsabel pa kordiná trahamentu di strategia i plannan pa desaroyo di turismo i monitor e ehekushon di esakinan. Kaminda ta nesesario ta asistí i duna konseho na partnernan den industria di turismo den sektor privá i públiko.
      4. Departamento di “Cruise and Yachting”
        E departamento aki ta kompartí responsabilidat pa kresementu di e kantidat di bishitante den e sektor di “cruise and yachting” ku e meta pa mantené i/òf oumentá bishita eksistente y asina subi e montante ku kada pasahero ta gasta na e isla. Esaki nan ta hasi via “nètwèrk”, konstruyendo relashon ku cruiseline y mayorista ku ta spesialisá den krusero, hasiendo yamadanan di “benta”, i provishon pa maneho di informashon (estadístiko).
      5. Departamento di Auditoría
        E mishon di ouditoria interno ta pa asistí direktiva ku mantenshon di sistemanan adekuá, efisiente, i efektivo pa mehorashon kontinuo di kalidat i pa logra su ophetivonan, dor di trese un aserkamentu sistemátiko i disiplina pa evaluá i mehorá efektividat di e organisashon su governance, risk management, i kontrol interno.
      6. Departamento di Asuntunan Legal
        E departamento aki ta kontistí di un konsehero legal ku ta sòru pa tur asuntu legal di Ofisina di Turismo ta na òrdu.
      7. Departamento di Merkadeo
        E departamento aki ta enkargá ku entre otro merkadeo den e diferente regionnan di enfoke, pa medio di merkadeo tradishonal i relashonnan públiko i digital. Banda di esaki tambe e departamento ta konta ku un “Destination services” tim enkargá ku kreashon i koordinashon di e itinerarionan di prensa, “FAM trips” i “influencers”.
      8. Timnan di region
        CTB ta konta ku 3 tim pa kada region, esta:
                  1. Europa (ku un enfoke prinsipal riba Hulanda, Alemania i Bélgika).
                  2. Nort Amérika (Merka i Canada).
                  3. Sur Amérika i Karibe (ku un enfoke riba Colombia, Brasil, Sürnam, Aruba, i Trinidad & Tobago).

                Kada manager di region ta sòru pa krea konsientisashon tokante Kòrsou ku e meta pa motivá benta den nan region huntu ku e partnernan. Esaki ta enserá kolaborashonnan ku operadornan di tour, agentenan di biahe i aerolíneanan i tambe e sektor lokal pa loke ta bishita na feria turístiko. Banda di esaki kada manager di region ta enkargá ku desaroyo di turismo di MICE (“Meetings, incentives, conferences & exhibitions”), kua tin komo meta pa trese gruponan grandi di persona huntu na Kòrsou pa diferente tipo di evento, loke tambe ta kontribuí na kresementu ekonómiko di Kòrsou i ta sirbi pa engrandesé turismo.

                OFISINA DI TURISMO TIN STAKEHOLDER?

                Ofisina di Turismo tin diferente stakeholder aki na Kòrsou, manera:

                • Ministerio di Desaroyo Ekonómiko (MEO)
                • Curaçao Hospitality And Tourism Association (CHATA, Asosiashon pa Hospitalidat i Turismo)
                • Curaçao Apartments and Small Hotels Association (CASHA)
                • Curaçao Restaurant Association (CRA)
                • Koninklijke Horeca Nederland (KHN) departamento Kòrsou
                • Curaçao International Airport
                • Curaçao Airport Holding (CAH)
                • Polis di Turismo (Politur)
                • Curaçao Ports Authority (CPA)
                KIKO TA E DIFERENSIA ENTRE OFISINA DI TURISMO I CHATA, I KON NAN TA KOMPLEMENTÁ OTRO?

                CTB ta un organisahon di turismo asigná dor di gobiernu di Kòrsou pa traha riba promoshon i desaroyo di e produkto turístiko di Kòrsou.

                Curacao Hospitality & Tourism Association (CHATA) ta un asosiashon ku ta representá e sektor privá, por ehèmpel hotèl, car rental etc. CHATA na su turno ta traha na bienestar di e sosionan.

                Curacao Apartments & Small Hotels Association (CASHA) ta un asosiashon ku ta representá sektor privá primordialmente apartamentonan, akomodashonnan chikitu, car rental, etc. CASHA tin similaridatnan ku CHATA, solamente nan ta manehá i enfoká riba akomodashonnan i kompanianan turístiko chikitu.

                Ofisina di Turismo via di CHATA ta yega na e sektornan privá, esta CHATA su miembronan, komo ku CHATA tin kontakto direkto ku nan. Mayoria bes Ofisina di Turismo i CHATA ta traha huntu den proyekto, promoshon, i kursonan pa yega na metanan ku ta benefisiá e sektor di turismo. Pues asina aki nan ta komplementá otro.

                UNDA MI POR HAÑA OPORTUNIDAT PA STAZJE I TRABOU SERKA CURAÇAO TOURIST BOARD?

                Bo por eksplorá e oportunidatnan aktual pa kore stazje i pa trabou serka Curaçao Tourist Board dor di bishitá nos página di karera.

                FAQ Informashon di turismo

                KUANTU TURISTA TA BISHITÁ KÒRSOU PA AÑA?

                E kantidat di turista ku ta bishitá Kòrsou ta varia pa aña. Na aña 2022 tabatin 489.559 turista ku a bishitá Kòrsou ku avion i na aña 2023 tabatin 582.409 turista.

                Na aña 2022 tabatin 533.831 turista di krusero i na aña 2023, 710.769.

                Turistanan ku ta bishitá Kòrsou ku avion i ku ta pasa mas ku 1 dia na Kòrsou yama “stayover tourist”. Mientras turistanan ku ta bishitá Kòrsou ku barku krusero yama turista di krusero.

                FOR DI KUA PAIS MAYORIA TURISTA TA BINI? (INFORMASHON DI AÑA 2023)

                Mayoria turista a bini for di Hulanda. Pues Oropa tabata e merkado ku mas turista, di kua 36% tabata hulandes. Despues a sigui Nortamérika ku 29.8% di e totalidat di e turismo lokal, di kua e mayoria a bini for di Estados Unidos, 24.2%. For di Suramérika a bini 18.3%, ku Colombia i Brazil komo e paisnan ku mas turista a bini for di dje. Sobrá turistanan a bini for di Karibe; por ehèmpel Aruba i Jamaica.

                KUA TA E TEMPORADA DI MAS TURISTA NA KÒRSOU?

                Òktober pa aprel ta e temporada haltu di turismo (high season), pues den e periodo aki mas turista ta bishitá Kòrsou.

                UNDA MAYORIA TURISTA TA KEDA ORA NAN BINI KÒRSOU?

                Mayoria turista ta keda den hotèlnan grandi i den apartamento, resort, bungalow, guest house, bed and breakfast, òf serka famia/konosí.

                KUANTU HOTÈL KÒRSOU TIN?

                Kòrsou tin mas ku 70 hotèl. Mester tene kuenta ku e kantidat di hotèl ta varia komo ku tin diferente hotèl den konstrukshon / planifikashon i tambe diferente hotel ku a sera i habri bou di otro nòmber.

                Pa informashon mas detayá di e kantidat di empresa den turismo, por bishitá: curacaochamberofcommerce.com.

                Pa tur informashon tokante akomodashon serka miembro di CHATA, por bishitá: chata.org/our-members.

                Pa informashon tokante akomodashon chikí di CASHA, por bishitá: traveltocuracao.com/accommodaties.

                KUA LUGÁNAN MAYORIA TURISTA TA GUSTA BISHITÁ?

                Mayoria turista gusta bishitá e playanan, prinsipalmente Playa Kenepa Grandi. Playa Kenepa Grandi kontinuamente sa sali den e playanan favorito ku turistanan ta gusta bishitá. Tambe Playa Kenepa Grandi ta e playa mas merkadeá internashonalmente. Na aña 2017 Playa Kenepa a sali #8 den e playanan di mas bunita na mundu. 

                Tambe nan ta gusta bishitá Parke Christoffel, Parke Shete Boka, Watamula, etc.

                Otro lugánan ku turista gusta bishitá ta Dinah Veeris, Landhuis Chobolobo, i e plantashon di aloe vera. 

                Turistanan ta gusta hür un outo, baiskel òf quad pa nan kore rònt i eksplorá Kòrsou.

                KUANTU SÈN KÒRSOU SU EKONOMIA TA GENERÁ PA AÑA FOR DI TURISMO?

                Den aña 2022 e impakto ekonómiko di turismo tabata 1.4 bion USD (908 mion USD direktamente i 579 mion USD indirektamente) i den aña 2023 turismo a generá 1.7 bion USD (1.04 bion USD direktamente i 663 mion USD indirektamente)

                Aparte di generá entrada pa ekonomia, turismo ta krea kuponan di trabou tambe pa sosiedat.

                Pa informashon mas detayá tokante turismo lokal, por bishitá: curacaotouristboard.com/monthly-statistics.